Intervju med Pysselkisen


 
Kom till hennes sida genom att trycka på bilden



När började du blogga
I augusti 2009, jag började blogga för jag ville samla bilder och information om mina pyssel på ett ställe. Jag trodde aldrig att jag skulle få så många läsare som jag har i dagsläget och jag är så stolt för varenda en!


När upptäckte du att du  var intresserad av handarbete
Jag vet faktiskt inte! Jag har alltid gillat att vara kreativ och skapa med mina händer. Jag har haft många duktiga handarbeterskor i släkten att se upp till och som kunnat hjälpa mig med nya projekt! Mamma lärde mig sticka och sy, farmor visade mig virkningen och mormor är en mästare på att brodera! Många av mina finaste minnen från barndomen är när jag handarbetat tillsammans med de som jag älskar mest. 


Vilka handarbeten gillar du mest
Vilken svår fråga! Virkningen hamnar ju på topp såklart, men efter det så beror det mycket på humöret vad jag är sugen på att göra just då. 


Vad virkar du helst
Jag virkar helst amigurumi. Det roligaste är när jag får helt fria händer med min virknål och garn, och kan virka precis hur jag själv vill. När man virkar mycket på beställning som jag gör nu så begränsas ju kreativiteten till det som beställaren vill ha och även om det också är väldigt roligt så föredrar jag när jag får fritt spelutrymme!


Hur gick processen till när du starta ditt företag
Det var faktiskt så att jag började tjäna för mycket pengar som hobbyverksamhet att jag i stort sett blev tvungen att momsregistrera mig. Tanken på att starta eget hade jag redan tänkt på sen innan men jag var lite feg och visste inte om jag skulle våga ta chansen och hoppa :) Så på sätt och vis var det rätt skönt att valet blev gjort åt mig! Nu ångrar jag inte det en sekund även om det sen starten har varit hur mycket som helst att göra. 


Du är frilansade designer för 2 företag, hur fick ni kontakt
Första kontakten med Svarta Fåret fick jag genom en garnbutik som jag samarbetat mycket med sedan tidigare nämligen Torgstenen i Hörby. Vid ett av mina besök där så nämnde jag att det hade varit en dröm att få göra något tillsammans med Svarta Fåret och då sa ägarinnan Lotta: "Då vet jag vem du ska prata med!" och gav mig ett telefonnummer. Jag ringde och mailade några bilder på det jag gjort tidigare och höll tummarna hårt :) Redan dagen därpå fick jag min första beställningen från dem och sedan dess har det bara rullat på. Jag mailade Marks & Katten några månader senare med lite bilder och även de blev intresserade och nu har jag designat några mönster även till dem!


Marknadsför du dig på något sätt, vart i så fall
I nuläget är det bara bloggen som är min marknadsföring. Jag försöker även visa mig på virkrelaterade forum i den mån jag har tid över. Sen handlar det givetvis om kontakter, att visa framfötterna och finnas på rätt ställe med rätt människor. Det är ju inget man bygger upp över en natt. Det kontaktnät jag har idag har ju jag byggt upp sen starten av bloggen 2009!


Då har ni läst intervjun, då tycker jag ni ska besöka denna tjej, hon får kanske en beställning av just dig.


Tack för du tog dig tid



signatur kaffehörnan


2011-10-04 | 08:02:00
Länka detta inlägg Intervjuer Kommentarer (11) Trackbacks ()

Ja jag älskar gröt i alla dess former... :P Kraam!

2011-10-04 09:04:56

Ja det är hur gott som helst... och risgrynsgröt... :P Kraam!

2011-10-04 09:13:25

sv: Jaa, visst har han! :)

2011-10-04 09:34:54

svar: javisst blev den snygg :D

2011-10-04 10:15:01

svar: ja! :D fyllde i fel igår, provade fylla i igen, då funka det ^^

2011-10-04 10:22:05

Jag med och mumsa i mig lite gröt igen... :P Kraam!

2011-10-04 10:48:50
7 Sara

Tack vännen! Kram

2011-10-04 11:16:21

kul :) en framåt tjej

en fin dag till dig - kramar

2011-10-04 11:18:53
9 Jane

Hallå Vännen.

Nu har jag varit inne hos henne och skrivit en för frågan om hon kan göra sådana där fina små Troll som hon har i sin header.

Tack för tipset !

Nästa månad blir det nog en iphone...

2011-10-04 12:00:29

sv; man tackar !

2011-10-04 16:22:06
11 Sari

hehe

2011-10-04 16:38:32

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback