Ironi

Jag skrev ett inlägg igår om Rinkeby - låt dom kasta sten

Diana förstod min ironi

Man vet aldrig med mig, om jag menar allvar eller ej. Men ni som läser min blogg vet ju vad jag tycker om detta.
Men ska vi vara ärliga så slutar man aldrig förvånas, när man läser och ser sådant.

Får tacka

Föräldrar till dom glada stenkastande ungdommarna, vilka härliga söta söner vi fått. Dom vill jag inte byta ut.

Samhället: Ändra inte lagen till hårdare straff, nej gör inte de är ni snälla, vet inte vad de är för kärringar och gubbar på högsta posten. Åk inte ut och se vad som händer i samhället - polis,brandmän hotas, tjejer våldtagna.
Ska inte en tjej kunna klä sig snyggt och sexigt tex uringat, strumpbyxor kort kjol för hon vill det.
Då är plötsligt tjejen villig och billig då är de grönt ljus för en kåtbock att göra vad han vill.
De är pinsamt

Gör så här

Sitt på er kostymbyxa och drick kaffe och bomma för inga straff för stenkastning, de är synd om ungdommarna. Kan man inte spy.

En 14 årig snorunge vet vad han e hon sysslar med, dom är inte dumma, kastar dom sten klart dom vet att rutan går sönder och måste lagas. Ja ha ska aldrig göra så igen, eller skylls de på att ungen var inte vid sina sinnes bruk.
Doktorn frågar ungen lilla eller stora sinnes undersökningen - självklart lilla - har ju många stenar kvar att kasta.

Jag röstar på 12 - 14 åringar i fängelse - de kan man diskutera fängelse o fängelse




signatur kaffehörnan


2010-06-09 | 11:08:30
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()
1 MyzaaN

tackar för din röst :d den behövs vill verligen vinna :D

2010-06-09 12:30:11
2 Pem

morr igen......

Jo men jag håller med dig, tar man inte tag i skiten nu så kan man ju heller inte komma med en pekpinne senare å säga att "jo men även de du gjorde när du var barn var förbjudet men eftersom du var barn så ville vi inte såra dig med å racka ner på ditt självförtroende å din företagsamhet, de e ju bra å ha sådant intakt när man kommer upp i vuxenvärlden"

2010-06-09 13:17:38
3 diana

Håller på att det ska bli hårdare tag. Inte så mesigt.

2010-06-09 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback