En tjej gästbloggar

 
"Hej på er Kaffehörnans läsare!
 

Evah här och jag bloggar på http://evaaaahs.se.

Jag tänkte gästblogga lite här idag och eftersom bloggen just heter Kaffehörnan, så vore det väl perfekt att blogga just om kaffe.

 

Jag är 21 år och dricker inte kaffe. Det är ganska ovanligt idag har jag märkt, då de flesta vuxna dricker kaffe. Det är faktiskt lite jobbigt att inte dricka kaffe, då det är det de flesta erbjuder på möten, jobb och olika sorters träffar. När jag har haft praktik så har jag känt det varit jättejobbigt att behöva be om något annat än kaffe. På vissa praktiker har det faktiskt varit så att de som dricker kaffe har suttit tillsammans och de som inte dricker kaffe har suttit någon annanstans. Jättekonstigt, eller hur? Men kaffe är en väldigt stor del av våran vardag idag och man är lite annorlunda om man inte dricker kaffe. 

 

Många gånger känns det som man är "mindre vuxen" bara för att man inte dricker kaffe. Jag vet inte om det bara är något som jag känner eller om flera upplevt detta. Något jag också har märkt när jag varit på praktik är att många faktiskt tvingar i sig kaffe, fast de inte gillar det, för att vara som de andra som jobbar. 

 

Nu är ju jag lite annorlunda och det är jag stolt över. Hoppas ni får en fortsätt bra fredag!

// Evah, http://evaaaahs.se"

 



signatur kaffehörnan


2012-09-28 | 13:00:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()
1 wiper

Fint gästinlägg. Jag själv drack inte kaffe förrens jag var 28 år och det var likadant då och man fick kommentarer om varför. Dricker du te? Konstigt att en del tvingar i sig kaffe för att vara till lags. Det dricks dessutom mer kaffe i dag eftersom det finns så många sorter.

Tack för ditt tankeväckande inlägg
Ha en fin dag
Mvh Malin

2012-09-28 13:21:30

haha jadu!


SV: taaack!

2012-09-28 13:34:22

Sööt blogg du har! :D
Kolla gärna min också!

2012-09-28 13:49:44

Tusen tack :) London är ju amazing!! vad gör du för kul idag?? kramar

2012-09-28 14:54:11
5 madde!

ha en bra helg!:)

2012-09-28 16:35:34
6 Aili

Bra skrivet1 :)

2012-09-28 17:27:08

sv: hihi,tack du! :D
kramis♥

2012-09-28 19:25:17

Bra skrivet, min mamma eller pappa dricker inte heller kaffé :)

2012-09-28 19:50:25

Min sambo dricker inte heller kaffe :)

2012-09-28 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback