Pinsamma föräldrar

Hur kan man göra så mot sina barn, rakade huvud nästan

Snurrade in på programmet Familjen Annorlunda

Jag höjde på mina blå lite extra, när jag såg detta.
Ser jag i syne eller är de rätt. Tyvärr var de rätt 1,2,3 barn hade rakat av sig håret. knappt 1 milimeter hår
Gissar på åldern 4 - 7 år

Kan föräldrar vara så grymma mot sina barn ? jag bara undrar, så ser jag att pappan el bonuspappan är med rakad nästan
Är barnen stolta över sin frissa, är föräldrarna stolta kan man undra. ja förmodligen

Jag tycker det är pinsamt, skamligt att utsätta sina barn för detta

Vi vet ju hur barn är idag, dom kan vara elaka, odrägliga rent av. Föräldrarna har väl hört ordet " mobbning "
Lilla Olle kommer till skolan jätteglad över sin frissa. Vad säger barnen till han, Olle har löss Olle har löss
Eller Olle har cancer.

Föräldrarna får vara beredda på detta, dom går i taket för det mobbas i skolan. Vilken lärdom tar alla föräldrar av detta ?
Sluta misshandla barnen

Kaffehörnan rektor på lekis eller skolan där Olle går - hade föräldrarna fått respons av mig - gissa 1 gång


Till slut

Raka era barn var inte de smartaste kanske, men ni sparade pengar wow wow, hur mkt är priset värt att ha ett mobbat barn. Hoppas de är värt det

Skäms på er

signatur kaffehörnan


2012-03-08 | 11:32:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()
1 wiper

Jag har missat det avsnittet och ser bara programmet ibland. Fast jag tycker det är dumt av föräldrarna att raka av håret på så små barn för dom vet inte riktigt vad dom vill. Man skall nog inte ha så många barn om man inte har råd att klippa dom. Om mina föräldrar gjort det när jag var barn så skulle jag känna mig kränkt. Kom ihåg när jag var 5 år och hade långt mörkt blankt hår och mamma klippte det i pottfrisyr då mådde jag dåligt ändå tills det växte ut.



Bra skrivet av dig

kram

2012-03-08 12:47:31
2 anna

har missat detta men jag håller med dig. bra skrivit, skönt att någon vågar ta upp det och uttrycka sin åsikt. heja dig:)

2012-03-08 18:45:01
3 maria

Håller med.

Kram Maria

2012-03-08 19:05:54

Såg inte det avsnittet :O

2012-03-08 19:51:25

SVAR: Såg det, läste precis mailet :D

2012-03-08 20:18:12
6 vichi

Hej sötis!!



Rösta gärna på mig i MISS SWEDEN 2012 genom att klicka på länken och GILLA, tar knappt 2 sek och skulle betyda galet!! =) kram på dig



http://www.missworldsweden.se/kval2012/sabrine_zaibi

http://www.missworldsweden.se/kval2012/sabrine_zaibi

2012-03-08 21:02:57

du vill inte vara med i veckans blogg ? http://www.nattstad.se/themostshiningstar?id=2679181

2012-03-08 21:17:56

Kul att du är med och tävlar min vän! :)

2012-03-08 21:38:28

Eller så blir de mobbade för de ser ut som en golvmopp på skallen :-) Barnen kanske vill vara rakade för att de annars blir mobbade för sin frisyr. De finns dom som rakar av håret på sina barn för att barnen vill det, dvs inte mot barnens vilja.

Allt går att se från olika vinklar. Och mobbing går aldrig undvika,tyvärr.

Ha De!

2012-03-08 21:45:57
10 vichi

ohh tack!! =)

2012-03-08 21:53:51

Hahaha det var starka ord!

Får nog hålla med ovanstående kommentar, finns vinklingar på allt. Kanske VILLE barnen faktiskt ha det rakat, och då ska man ju inte neka dem för att de kan bli mobbade. Man måste ju lära dem att stå på sig.

Men jag såg inte avsnittet så vet inte :)

2012-03-08 23:02:30

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback