Höga förväntningar

Gokväll Sverige

Jag åkte till Trelleborg idag, hade ett sikte på en Restaurang.

Ni vet den charmiga kocken Alex kniven mot strupen, styr upp ställen, han fick jag nöjet att hälsa på en gång, när jag var i Malmö.

Han har varit på just denna restaurang, Hamngatan 20 i Trelleborg, jag kan säga att jag hade höga förväntningar.

    

Bild 1: Salladsbordet
Bild 2: Sallad & bröd
Bild 3: Snitzel & klyftpotatis
Bild 4: Denna var het och kissnödig
Bild 5: Mjugglass i bägare, den var god

Mina intryck

Entrén var trevlig att stiga in i, snygga dukar på bordet, sallad och bröd kanongott.

Över till maten / den var torr & bränd

Servitrisen frågade om maten smakade bra - jag sa vad jag tyckte om maten.
Servitrisen sa till mig, då får du komma tillbaka en gång på kvällen, nästan typ - vi vet om att vi lagar dålig mat på lunchen.
Detta är ingen restaurangmat på lunchen, rena korvkioskmat.

Hade Alex fått se denna mat, hade han blivit besviken, trodde ändå att kocken hade tagit lärdom.

De var mina intryck



signatur kaffehörnan


2011-06-03 | 20:52:01
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()

men ska det inte vara lika bra man både till lunchen och till kvällen??? det är min åsikt i allafall

kram

2011-06-03 21:02:50

:D tack!! de samma hoppas du har haft en bra dag? =)



2011-06-03 21:32:12

Vaddå om de vet att de lagar dålig mat på lunchen är det väl dags att göra nåt åt det?? Inte vill man ju ha korvkioskmat när man går på restaurang ju. Kramen till dig! :-)

2011-06-03 23:03:14

kul säg till när du vill göra det^^godkväll:)

2011-06-03 23:04:23

Hej vännen!

Tänkte att även jag skulle ta och leta mig i säng... Vi år jue lov att hoppas att jag hittar den... :D Kraam!

2011-06-04 00:06:57

ja självklart:) sov sött^^

2011-06-04 00:19:48
7 feztis

Åh, såg himla gott ut det där :)



Nja, det är inte så snygg med ränder haha men får sola lite idag utan linnet på ;)

2011-06-04 09:08:09

Trist, men kan som försvar ändå på ett sätt

förstå detta med lunchen...

Har många krögarvänner,

och tyvärr är det så att just luncher

ofta är en ren förlustaffär,

och mest bara som ett slags service.

Det är på a la carten pengar och resurser

satsas!

Inte på något sätt rätt, luncherna är ju

ofta dyra för gästerna,

och ändå går det inte ihop för krögaren.

Men det finns de som klarar av att ändå

laga bra och god mat!!!

Som vi gäster borde kräva!



Idag blir det hemlagat för mig,

ingen aning ännu om vad det blir...



Ha en underbar lördag!!

2011-06-04 09:45:29

okej inte bra inte. man ska inte äta fel mat ;) bara ibland ;) fast de beror ju på vad fel mat är för dig ? :P hihI!!

jajamensan snart bär de av ut å sola :D

vad ska du göra idag? =)

kram kram

2011-06-04 10:35:16
10 Fnulan

TRÅKIGT!

Man skulle kontaktat Alex och berättat ;)

2011-06-04 23:36:19

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback