Hur många släckte lyset

Halloj denna Söndag
Igår var de duktiga och präktiga människor ute i landet som släckte ner lyset mellan 20,30 - 21,30 stor eloge till dessa får man säga. De spred sig runt jordklotet.
En del brydde sig inte om denna grej, men ska dom ta de på allvar varför släcker kommunerna ej gatulyktorna egentligen, kan ju inte göra de halvdant kan man tycka.Kommunerna får försöka lite senare igen och göra de på allvar.
De luktar väldigt mycket hysteri om detta. Finns många trogna miljönissar som gör de slaviskt från morgon till kväll.
Är folk så miljötokiga varför har inte folket mer släckt - ska ha myspys både här och där med små gulliga lampor.



Pommes, snitzel




signatur kaffehörnan


2010-03-28 | 09:58:02
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()
1 petra

God Morgon, jag skrev om just det med att kommuner släcker gatulampor i går och jag tycker att de ska låta bli det, läs på min blogg om det.



Har nu kommit på varför din sida blev så konstig för mig, jag har alltid favoriter uppe på vänstersidan på min dator och då fick inte din blogg plats riktigt, det gjorde att din vänster kolumn trycktes inåt över ditt inlägg...konstigt..hehe



Önskar dig en härlig söndag nu!

2010-03-28 11:02:37
2 Pia

Jag lever som vanligt under earth our, tycker det är hyckleri bara.

Man skall ej ha mer lampor tända lr slösa mer energi mer än nödvändigt året om istället för på en timma.

Blev bara förbannad när vi var ute och körde och de hade släkt gatubelysningen på en väg som det går mkt folk på så man knappt såg ngt och kunde inte köra med helljuset på heller imed mötande trafik, rent av trafik farligt var det.

2010-03-28 11:58:31
3 Mita

Idag blir en sån där trött dag,bara för att det fattas en timme.Fast det spelar ingen roll egentligen,jag brukar nog vara lika trött på hösten när vi får tillbaks timmen,ler

Har du solen hos dig? Här är den inte,

Ha en fin,fin söndag vännen,

kramiz!

2010-03-28 12:36:38

Vi var nog en del som släckte

Kram

2010-03-28 16:17:29
5 Petra

Här var det en hel del som släckte ner..Tycker dom skulle släcka neonskyltar dock inte gatubelysningen, det blev ju becksvart ute.



Ha en bra kväll!

Kram

2010-03-28 17:22:03
6 feztis

Vad duktig du är som städar, när du är klar hos dig så kan du komma hit och städa också ;)



Jag är helt slut efter en seg men ändå livad dag! Så nu räknar jag ner tiden tills det är dags för barnen att sova haha

2010-03-28 19:18:31
7 Anonym

Smaskigt:))) Nu blev jag hundring klockan halv 10, inte bra:) Ha en fin kväll!! Kramar!

2010-03-28 21:42:06
8 Jonna

onyttigt och sååå gott! mums!

2010-03-30 02:05:08

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback