Marknadsföring

VIKTIGT VIKTIGT LÄS DETTA NOGA LÄS DETTA NOGA

Lite kort om vad som hände förra året

Förra året fick jag nys om att tidningskungen körde något trevligt " blogga om oss och få en gratis prenumeration "
Det gjorde jag, för jag tyckte idén var romantisk.

Fick ett mejl av företaget, logga in och välj en tidning, wow förväntansfull, dom har ju mycket att välja på.
NU KOMMER DET jag blev jättebesviken, jag kunde välja på ett få tal tidningar 11 st endast.

Hur många bloggare tror ni som blir besvikna över detta sätt att marknadsföra sig,hur tänkte dom där.

Nu i veckan Fick ett mejl av Tidningskungen, blogga om oss, detta året kunde man välja 5 tidningar

Kortsiktigt / Långsiktigt

Kortsiktigt
är det ju kanon, får in massa besökare på sidan via bloggare som gör inlägg om dom och länkar.
Bloggarna återkommer ju knappast igen, Lotta, Lisa Kaj gör ju inte detta på sin blogg, om man inte är kåt på en gratis tidning så klart.


Långsiktig  Ska man satsa på en bra kampanj, får man göra det genomtänkt och långsiktigt, och dessutom erbjuda 100 % sortiment. Om det skulle innebära liten förlustkampanj i slutändan, ska man ej känna det som ett nederlag, ser 50.000 rinna ur fickan.


Slutord Vi körde ett race och det kostade lite, men vi hade nöjet att kunna erbjuda 100 % av vårt sortiment + vi skojar inte med folk och lurar in på på sajten hur som helst, kunden nöjd våran härliga fröjd + vi kan sova gott på natten.
Kollar man framåt i agendan 12 månader, så ser man både Lotta, Lisa, Kaj som våra kunder + deras släkt och vänner, grannar.

Jag tror att dom skulle få in annat folk, vanligt folk, kan se det med andra ögon. Så kan kystymnissarna vila.

Jag som skriver detta, det är jag som är Sveriges Kaffehörna



signatur kaffehörnan


2010-12-17 | 13:32:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()
1 Pia

Hellre betalar jag en prenumeration och får den tidning jag vill. =)



Då slipper man bli besviken.



Hoppas du får en toppen fredag med taco myyyys som du gillar, hahahahhaaa.. Måste retas med goaste hlrnan ibland.. ;)

2010-12-17 14:09:35
2 Lollee

heej hur mår du?

2010-12-17 16:48:38

Hej! Länge sen man hörde från dig =) Gör du?

2010-12-17 18:33:02

Svar: Haha vad menaru med att jag inte bloggat på länge? :O

Tack din blogg har oxå en snygg design ;)

2010-12-17 19:49:11
5 bex.

tack !

2010-12-17 21:43:00
6 Madde

Har de något sådant i år också?

Typ alla bloggar jag läser har skrivit ett inlägg om de!

Var det inga bra tidningar o välja bland? Trist!

Ja, vi får se när jag ska sova just nu väntar jag på sambon:)

Sov gott du me;)

2010-12-18 00:34:01

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback