Jag har löst problemet

Ni vet den kända person gryningspyromanen, han som blir kåt när han ser eld.

Jag förstår att dom ej kan hålla han kvar, om dom ej misstänker bevis mot han.
Han är ju en säkerhetsrisk, man vet ju aldrig när han slår till.

Varför låter dom han sitta inne egentligen, de kan jag inte förstå.

Nu när skånes härliga snöoväder har varit, de är väl härligt med snö - skojar ni med mig.

Sätt pyrro på en lastpall
Sätt nåt föremål i varje arm på han, så snön kommer bort från rälsen
På så vis plogar han till tågen
Friskt o skönt att vara ute

På vintertid är det väl synd att låsa in bovarna, när så mycket snö kan skottas bort, de gäller inte bara tågrälsen.
Jag kan tänka mig gå ett snäpp mer, dom söta ploggubbarna - tyvärr hjälper dom oss inte, dom själper ju oss.
Låt plognisse göra sitt, så kan bovarna vara ute och hjälpa oss ut, ge dom en spade.

Plognissarna är ju inte för smarta direkt, dom skulle gått i Kaffehörnans skola, hur man plogar.

Jag hade mer än gärna bistått med varm choklad och bagett, raggat ihop något bageri som kan sponsra.

signatur kaffehörnan


2010-12-13 | 14:47:37
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()
1 Becca

sv: hihi kanske inte ;) julafton närmar sig ju med stormsteg :b

va önskar du dej i julklapp?? :)

2010-12-13 15:40:04

Jag ska kika nu på en gång bara jag fått mat i magen... Hann tyvärr inte förrut för jag fick telefon sen drog jag iväg och tränade... :P

2010-12-13 16:40:28
3 feztis

Hehe taack så mycket :)

Vad glad jag blev för din kommentar, den värmer :)



Hoppas du får en bra kväll!

2010-12-13 17:22:38

det gör jag också, kan inte vänta tills jag åker till cypern!

2010-12-13 17:26:50
5 Pia

Hahahahaaa, det var mig en klockren ide! Du är ju riktigt grym på att klläcka briljanta ideer!

2010-12-13 17:28:36
6 Mia

Svar: Tack så mycket! :)

Ja internet är läskigt beroende framkallande. Märks så tydligt när man inte har tillgång till det!

Kram på dig! <3

2010-12-13 19:06:40
7 Janne

Ha en fin Lucia Nu !

2010-12-13 19:20:23

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback