Intervjun är här nu



Flower


Hoppas läget är bra med dig!


Allt är bara toppen. Fast idag är jag lite sliten efter vi varit på bröllopsfest .

Hur länge har du bloggat?

 
Jag har bloggat sedan dec förra året, men har försökt på blogg.se innan, men den var inte så flitigt använd.

Har du någon inriktning något särskilt ämne som du bloggar om?


Nej! det har jag inte. Jag skriver vad som faller mej in för stunden. Mycket blir ju om familjen, bråk med försäkringskassan, Skåne trafiken och drulligheterna som kommer med att man har gravt nersatt syn.

Har du träffat någon bloggare, förutom på bloggträffen?


Ja det har jag, jag har träffat Yvonne och statinskan som bloggar på metrobloggen som jag, annars så har det varit på bloggträffen i Höör, där även du var med *ler*

Du driver en blogg och är blind, hur funkar det i praktiken? Jag tycker det är helt fantastiskt.


Tackar för berömmet men det är inte så svårt som man kan tro. På metrobloggen har jag funnit att det är lättast att lägga in ett inlägg utan att behöva ha någon som hjälper en. Jag har ju tal på min dator och navigerar enbart med tangentbordet. Alla hjälpmedel är super men man ska komma ihåg att det är människan som trycker ner tangenterna som ska ha den största elogen, det krävs att man har ett gott minne och kan komma ihåg vad varje kortkommando står för. Det enda jag tyvärr inte kan göra med min dator är att lägga in foto som andra bloggare och på så sätt så kanske den inte är så intressant. Talet på datorn läser inte bilder så på många bloggar är det svårt att lämna någon kommentar. Lite tråkigt för man vill ju gärna visa att man varit inne och kikat.

Har du några hjälpmedel?


Hela mitt hus pratar nästan *skrattar* jag har tal på min mobil, datorn så klart och så har jag en personlig våg där jag sällan ställer mej för den är inte tystlåten precis.

Hur mycket tid lägger du på bloggen?


Det har inte blivit så mycket på sista tiden, det har varit ett underbart väder ute så automatiskt så har det tyvärr inte blivit av. Men till skolstarten så blir det mer eftersom jag gillar att skriva och det är en dagboks-form för mej ett litet kom ihåg, om dagen.

Gillar du att laga mat?


Jag älskar att laga mat, ju längre tid det tar ju roligare är det.

Vilken maträtt kan du bäst, så familjen säger gode gud du har gjort det igen?


Ärligt talat så blir det aldrig samma smak på maträtterna jag gör, jag lägger till drar ifrån och hittar på en massa olika maträtter. Men stek i ugnen och mina grytor är alltid uppskattade av fam. och vänner.

Vill du tillägga något annat, som jag glömt att fråga, får du gärna skriva ner det.


Jag är en väldigt nyfiken person, provar på det omöjliga ibland, som t.ex. köra 4-hjuling och andra saker. Jag har även skjutit pilbåge på Öland och fått mitt i prick. Vi finns olika bloggar det är nog inte bara jag som gör det, men man kanske inte hittar oss så lätt om man inte går ut med det från början. Jag läser en massa bloggar men kan inte lämna spår efter mej hos dom jag besökt, min önskan är att alla verifierings måsten skulle slopas, det finns t.o.m. fullt seende personer som har svårt för det,  men vad jag förstår är det mycket reklam och annat krafs som kommer in med allt, men ändå så känner jag att jag också vill visa att jag varit där. Det finns så många roliga tävlingar osv. och då kan man inte delta. Därför är jag glad att du har metrobloggens sida kvar så jag kan nå dej där.

Är det någon blogg du vill tipsa om?


Nej! när jag läser kommentarerna på andras sidor blir jag nyfiken och klickar på deras länk och jag glömmer vad sidorna heter när man bara klickar runt. Men det är en tjej jag kollar extra noga hon heter Sara och har cancer. Ibland har det hänt att kommentarerna är öppna och då har jag sagt hej annars är jag som sagt var överallt ute i cyberspace.

Tack så mycket kära du, att du ville ställa upp

Nu när ni läst detta, ta och kika in hos henne



signatur kaffehörnan


2010-08-02 | 21:12:54
Länka detta inlägg Intervjuer Kommentarer (23) Trackbacks ()

Hello sötnos :)



Kram från Spanien

2010-08-02 21:24:04

Tack :) Hoppas du kikar in oftare!



Kram

2010-08-02 21:32:08
3 Linnea

Kolla min nya header nu då haha jag har gjort ännu en

ny, och tänker nog hålla mig till den, skriv gärna vad du tycker ;) !

2010-08-02 21:36:56

Jo det stämmer att jag har. Ja ett tag faktiskt :)

2010-08-02 21:41:07
5 Linnea

SV: Tack nu gjorde du mig riktigt glad, sitter här

med ett stort leende på läpparna :D !

2010-08-02 21:44:08

sv: kul att du är med och tävlar i min blogg. Följ mig gärna via bl for att inte missa när vinnaren presenteras, den presenteras nämligen i bloggen den 01:a september ;)



Lycka till!



Gud vilken fin blogg du har. alskar din design :)

2010-08-02 22:11:27

Godnatt och sov så gott! :)

2010-08-02 22:40:18
8 Yvonne

Jag vet att du har interjuvat henne .Hon sa det i telefonen.Det var bra frågor och bra svar.Natti på dej! Kram!

2010-08-02 22:52:10
9 aww

oh, vad kul det skulle va att bli intejuvad, finns de chans för de ? :D

2010-08-02 22:57:03
10 Emelie

Roligt! :D



Sv: ja gu så jobbigt, inte trött sen på morgonen då?



kram

2010-08-02 22:58:39
11 Emelie

Tjenixen Pixen!

Haha ja verkligen :)

Allt bra?



Kram

2010-08-02 23:12:25
12 Pem

Intressant intervju! Så klart jag kikar in dit å läser lite......jag har ju några timmar att slå ihjäl inatt så.......kramisar i massor!!!

2010-08-02 23:24:48
13 Emelie

SV: hehe :$ har du gjort :D

Kramis

2010-08-02 23:30:50
14 nicole

sv: Tackar :)



ha en fin dag

/Shoppaholly

2010-08-03 02:22:40
15 feztis

Tack, tack :)



Yes, jag har gjort den själv. Vet dock inte om jag ska ha kvar den eller om jag ska hitta på något annat hehe.



Hoppas du får en bra tisdag!

2010-08-03 06:45:55
16 Yvonne

Morn morn! ja Claudia är en helt fantastisk person.Kram!

2010-08-03 07:03:57
17 Anonym

Kul med intervjuer:) Är allt bra med dig annars? Nu är jag inne här och läser varje dag, stor kram!!!

2010-08-03 07:36:08

Hej!

Det är bra och jag ska går in till hennes blogg.

Ha det så bra!

Kram

2010-08-03 08:49:59
19 Linnea

SV: Gud tack snälla, det var jättefint sakt !

Har ännu större leende nu på läpparna :D

2010-08-03 09:42:51

Skulle bli glad om du röstade 5/5 på mina skor igen<3



http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=aCBjA0ARqOf0DOOlhtquKo1Us1xyVoftqeTodR7HfZHjnVIJCy2L#shoeGallery

2010-08-03 10:25:46
21 Pia

Tack för att du intervjuade henne, så intressant.

Nu skall jag gå och ta en kik på hennes blogg..

Hoppas du får en kanon tisdag!

2010-08-03 10:39:12

Härlig människa!! Bra intervju./kram

2010-08-03 17:18:58
23 claudia

känns konstigt att se sina ord på en annans sida ..kram

2010-08-03 20:05:44

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback