Ansvarslösa föräldrar

Gomorron
Jag vill börja denna underbara morgon med tråkigheter stil med småbarnsföräldrar

Åkte i bilen igår vid middagstid, kunde följa hela förloppet. Vid ett övergångsställe ser jag att en mamma och en barnvagn nyss gått över gatan så långt är de inga problem - mamman har inte en jävla koll på var sitt barn befinner sig, mamman fortfarande ryggen mot barnet går, står på övergångsstället  barnet är cm från bilen, sen traskar barnet 2 m fram sen kör vi vidare.
Vi säger så här, skulle vi tutat på barnet då hade de blivit ett jävla liv på mamman kan jag tänka mig.
Hur tänker vissa föräldrar egentligen, skulle fått en riktig näsbränna som de bara klingat om de, i form av att barnet skulle blivit påkörd, jag är inte hård i onödan, men de får finnas gränser + mamman skulle inte kunna sova på 1 vecka.
Jag som inte har några barn har ju mer i skallen än vissa föräldrar.

Bara för att visa min ilska, hur jag menar, en dag kommer de sluta så här för just denna familj, då är de på riktigt.


Igår var de match Malmö FF - Häcken 3 - 1 härligt härligt

Var och prata med en härlig samarbetspartner igår, vi satte upp riktlinjerna. Den 20 e april startar detta fantastiska.
Mer info kommer när de närmar sig.






signatur kaffehörnan


2010-04-15 | 09:08:27
Länka detta inlägg Kommentarer (7) Trackbacks ()
1 Pia

Den sista idioten är inte född än och tyvär så hade ni fått skit för det om ni tutan på ungen..

Gah för vissa föräldrar!



Som jag sagt tidigare, du och jag hade blivit världsbäst på det här med föräldrarskap.. ;)



Kram

2010-04-15 10:06:32
2 Karin

Jag har en liknande historia, sprang ut i panik från bibilioteket i Stenungsund en gång då jag såg en liten knatte i full fart mot bryggan (alltså rakt ner i havet) utan någon förälder i sikte. Det är inte klokt! Jag har inga barn själv men hoppas at jag kommer att värdesätta mina framtida barn mer än så!

2010-04-15 10:07:37
3 paloma

Usch, vilken otäck bild! Hur har du gjort den? Ja håller med dig! Det finns tyvärr alltför många ansvarslösa föräldrar!Det skulle vara körkort på barn! Hoppas din dag blir bra! kram

2010-04-15 10:42:45
4 simone

men usch vad jobbigt, så tragiskt :(

2010-04-15 13:50:11

Uach :/

2010-04-15 14:36:18
6 Gun

Vad tänker en del med? Det är inte klokt att vissa inte är mer rädda om sina barn.

Men bilden..! Är den på riktigt???

2010-04-15 17:59:09
7 diana

Shit vad oansvarigt ;/

2010-04-18 20:02:32

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback