Emelie Wåhlin gästbloggar

Hejsan! 

 

Mitt namn är Emelie Wåhlin, jag är 18 år gammal från ett litet samhälle som heter Bankeryd strax utanför Jönköping. 

 

På min fritid så rider jag, fotar och umgås med vänner. Men framförallt så håller jag på mycket med musik, men musik är så mycket mer än bara ett fritidsintresse för mig. Musik är mer en livsstil för mig. Jag spelar lite piano och gitarr, men sången är mitt huvudinstrument! Jag började nynna på låtar redan innan jag kunde prata, uppträdde alltid i köket när vi hade gäster hemma och sjöng alltid i skolkören på skolavslutningar. Men första gången jag verkligen stod på scenen var med min dåvarande sånglärare Åke Persson på Lill-stickan i Jönköping. Jag sjöng låten Av längtan till dig, och jag var livrädd och otroligt nervös. Men jag gjorde det och sen dess har det bara gått uppåt. 

Jag ställde upp i min första tävling 2007, det var Stjärnskott i Norrköping och sjöng Gabriellas sång. Sen dess har jag ställt upp i många olika tävlingar som t.ex Artist, Ljungbyartisten, Värnamoartisten, Schlagerstjärnan, Musikalstjärnan m.m

 

 

I oktober 2012 fick jag en stor ära att vara med som ’Rising Star’ på en Star for life konsert i Pingstkyrkan i Jönköping. Detta ledde även till att jag fick som en av 10 ungdomar följa med Star for life till Sydafrika i februari 2013. I Sydafrika fick vi bl.a inviga en helt ny skola och sjunga på olika tillställningar. Jag har fortfarande ett samarbete med Star for life och kommer ha i fortsättningen.

 

Mina stora mål med musiken är att ha roligt och att alltid gå min egen väg, vad än andra tycker och säger att jag ska göra. Jag vill även vara en inspiration, jag vill sprida glädje och hopp till andra. 

 

Här är en länk till min youtube kanal: https://www.youtube.com/user/spjutkastare

 

Min fan-sida på Facebook når du här: https://www.facebook.com/pages/Emelie-Wåhlin/120454891349681 

 

Hoppas att du prenumererar och gillar mina sidor och fortsätter att följa mig och min musik.  

 

Emelie Wåhlin 

 

 



signatur kaffehörnan


2014-09-22 | 14:00:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()

Tack så mycket :)

2014-09-22 17:15:02
2 Anonym

fin bild :)

2014-09-22 21:30:22

Flott bilde av deg :) Ønsker deg en riktig fin kveld videre :) kos deg med det du skal gjøre :)
Stikk gjerne innom bloggen min og legg gjerne igjen en kommentar :)

2014-11-04 17:42:56
4 Bella

kör dagens blogg just nu, gå gärna in och anmäl dig.

2014-11-05 10:51:24
5 Bella

kör dagens blogg just nu, gå gärna in och anmäl dig.

2014-11-05 10:51:26

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback