En dag på Jägersro

Häng med mig på en dag på Derbybanan Jägersro i Malmö
 
Jag fick äran att få vara med under dag / kväll på en travtävling.  http://www.jagersro.se/
 
 
På stallbacksområdet kom jag 14,10. Gick en sväng först och andades in dofterna. Träffade Lars som är marknadsansvarig och fick en biljett så jag kunde vistas överallt. Otroligt gästvänliga var alla, 2 pers fråga mig t,o,m var hämtar vi ut utrustning. Klart har man en gul väst tror man att man är tillgänglig :)
Gick in i stallet och kikade, presentera mig vad jag gjorde där, tjejen berätta glatt vad som hände där.
Här går man om man vill lära sig mer om sporten, i söndags hade dom barnkalas.
 
Här samlas hästarna inför varje start, här voltar dom så dom kommer i rätt ordning, innan dom ska defilera.
Nu har jag nåt toppen och därmed teknikens värld.
Här uppe filmas alla lopp
 
 
Fick ett varmt välkomnande av Lutfi Kolginis personal, 1 av tjejerna visade mig runt och berätta hjärtligt.
Jag trivdes verkligen och bara njöt av denna stund. Linda hade bara en passhäst just denna dag. Men dom hjälptes åt alla.
Hästens namn: Nochebuena Face
 
Startbilen kom körandes på stallbacken. Så kom killen ut, jag fråga, finns det någon möjlighet att få åka bak.
Absolut kunde jag det.
2 gånger / tävlingsdag har kuskarna möjlighet att köra provstart bakom bilen. Då är banan stängd för all sorts värmning.
 
Efteråt hängde jag med några sköna killar som sköter måldomartornet.Vad innebär det ?
Där har dom koll på hästarna och har kontakt med kuskarna när dom voltar innan start.
Dom ser till att så starten går rätt eller om det ska bli omstart.
Där uppe fick jag komma upp.
 
 
Jag vill tacka för jag fick komma och få vara med under en tävlingsdag bakom kulisserna
Jag känner mig fullständigt hedrad.
 
Slut på del 1
 
 
 
 


signatur kaffehörnan


2014-10-24 | 00:10:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

härliga bilder!

Svar: Tack
Kaffehörnan

2014-10-24 03:39:22

Vilken kul upplevelse o fina bilder

Svar: Tack så mkt
Kaffehörnan

2014-10-24 06:43:34

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback