Intervju

En stund med Daniel som är Vd för portalen Luffi.se
 
Hur länge har du haft drömmen om en egen portal ?
 
Drömmen om en egen portal var inget självklart, det kom som en ideé på posten och när jag väl hade funderat över vad det var jag skulle ge mig in på så var jag redan så inne i det att portalen nästan var klar!

 
Idé till verklighet hur lång tid typ ?
 
Ideé till verklighet blev det redan efter 2-3 månader, massa planering och väldigt många "omtagningar" om man kan säga så. Det är extremt mycket man ska tänka på när man öppnar en bloggportal. Då jag är ute efter att ge alla bloggare de mest självklara och bästa som möjligt så krävs det att man tänker till ett par gånger extra för att få till det bra! Nu har portalen varit öppnad sedan den 10 feb, alltså ett par månader. Men det var inte förens för bara någon vecka sedan som jag vill säga att den verkligen öppnade. Just när den nya ljusa och fina designen kom!

 
Vad har du för för folk bakom portalen ?
 
Bakom portalen så finner man mig. Jag sitter och löneadministrerar, sköter bokföringen, schema läggning, skatteverket, registrering av olika viktiga saker som bolag kräver samt finansierar det hela. Sedan finns det en underbar och otroligt begåvad kille som heter Christopher, han sköter den delen jag inte klarar av, alltså kodning och att bygga! Jag säger vad jag vill och han fixar! Fler än så är vi inte nu! I framtiden funderar jag på att anställa någon form av ambasadör/redaktör. Men svårt att hitta någon som är lika bloggtänk som mig!

 
Hur många bloggare har Luffi.se ?
 
I dagens läge är det faktiskt inte fler än 35-40 konton. Väldigt tråkigt att vi inte är fler, men vi får hoppas den trenden vänder.

 
Hur marknadsför du Luffi.se ?
 
Luffi.se marknadsför sig främst mun till mun, eller kanske ska man säga inlägg till inlägg!? Hehe. Sedan har vi ett otroligt bra designprogram på luffi.se, vi kallar det själva för Luffi Editor och där är det nästan som med "Paint" du klickar på det du vill ändra i menyn vi har för detta. Får upp färgkarta eller vad det nu rör sig om. Klicka i det du vill ha, sparar och poff så ändrar vår editor dina koder automatiskt. Du behöver alltså inte kunna koder för att skapa en unik och snygg blogg.

 
Vad har du för mål med din portal ?
 
Jag har massor av mål med portalen, men grund och det stora målet är att bli en av de 3-5 största portalerna på marknaden här i Sverige. Det är inte lätt, men målet är att vara ett av de självklara valen när någon kommer på sin tanke om att skaffa en blogg. Det ska vara som ett självklart val att man har med Luffi.se i tankarna om att välja rätt portal!

Jag säger ett stort tack till dig Daniel, jag önskar dig Lycka Till
 
Nu kära läsare.... Nu är de hög tid att besöka sidan Luffi.se, chilla runt lite.
Tryck på bannern nedan
 
 
En händelse jag måste ta upp
 
Denna grabb har bloggat på blogg.se, han är kille och lyckats hamna på aktiva listan.
Det är starkt jobbat, det är inte lätt att komma igenom tjejerna haha.
En annan kille som också hamnat på aktiva listan, det är Kaffehörnan, jag bet mig fast i hela 5 dagar.
Jag kommer självklart hamna där igen.
 
Jag önskar er en fin kväll, men gör ett besök hos grabben först Daniel


signatur kaffehörnan


2012-06-26 | 19:30:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()

Sv: Ja det är det definitivt! Tack så mycket :)

2012-06-26 19:40:29

sv, jag har fixat det nu :)

2012-06-26 21:12:50

sv, Om det är någon som är snygg är det du! ^^

2012-06-26 21:13:25

sv; jadå!
vad har du gjort idag då? ;)

2012-06-26 21:35:40

sv: det var det!:) ha en bra dag du med!

2012-06-26 21:43:03
6 Papis

Hehe kul att du haft intervju me en gammal kompis till mig :)

2012-06-26 21:46:01
7 Papis

Hehe kul att du haft intervju me en gammal kompis till mig :)

2012-06-26 21:46:01

Tjenare vännen, tänkte berätta att jag har frågestund och det skulle vara jätte kul om du vill ställa några frågor?
Här har du länk till frågestunden http://adhdochfoto.blogg.se/2012/june/fragestund.html
Som du ser på mitt blogg namn så handlar bloggen om mitt liv med adhd och depression, samt mitt intresse inom fotografi!

Och rösta gärna på min väska här, du får länk! http://adhdochfoto.blogg.se/2012/june/rosta-pa-min-vaska.html#comment

Sorry om du inte tycker om sånna här kommentarer.
Kram!

Svar: Har du de bra idag
Kaffehörnan

2012-06-26 22:31:02

sv: jaa, vi ska flytta isär men inte göra slut :)

2012-06-27 10:10:56

Tack så mycket :)

2012-06-27 10:16:55

Jag älskar den portalen! till alla som läser detta inlägg och är nyfikna, Luffi är bäst!

2012-06-27 22:46:12

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback