En kille gästbloggar

Nu har jag tagit ett steg till, nu gästbloggar en kille hos mig

Besök hans blogg till sist tack !!

Jag fick en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att gästblogga här. Det är inte så vanligt att killar kommenterar, tävlar, gästbloggar m.m. på Kaffehörnan, därför tänkte jag ändra på det nu. Kommenterar gör jag ibland, en cd-skiva vann jag härom dagen och nu detta med att gästskriva i bloggen.
 
Jag heter Marcus, bor i Skåne och har läst Kaffehörnans blogg under några år. Både denna och vid tiden för den gamla. Det började med att jag nog av en händelse fick syn på något tossigt klipp på Youtube, sedan kollade jag även upp bloggen och började kolla den regelbundet. Kaffehörnan har t.o.m. spelat in två klipp till min ära och publicerat, det var de där båda "Du får inte stoppa köttbullar i näsan Marcus"-klippen.
 
Att Kaffehörnan håller på Malmö FF har nog ingen kunnat missa. Själv håller jag på ärkerivalen Helsingborgs IF, men detta till trots så tvekade jag inte en sekund på att läsa hans blogg, hehe. Skämt åsido, det är härligt med fotboll och ju fler skånska lag i högsta serien desto fler derbyn och folkfester. För det mesta. Senaste mötet mellan MFF och HIF, för tre veckor sedan, tog folkfesten stopp p.g.a. bråkigheter och tråkigheter, men varför låta enstaka töffar få sätta stopp för fotbollsfesterna framöver? Det är bara att porta dem, straffa dem och hoppas på att fotbollen vinner över bråket i slutändan.
 
I morgon onsdag (det är tisdag då jag skriver detta) är det förresten den 15 juni, det är den dag som Jojo Sommar börjar gälla. Ni som inte är från Skåne ser kanske ut som frågetecken nu, men det hette tidigare Sommarkortet och är ett kort som gäller på tåg och bussar inom Skåne. För 460 kr är det fritt fram att åka så mycket man vill under två månader i sommar. Billigare blir det inte, det blir ynka 230 kr i månaden, så vi kanske ses på ett tåg någonstans i sommar? Mina topp tre resmål under sommaren brukar bli Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Var brukar ni resa på sommaren? Favoritplatser i Skåne och utanför?
 
Det är väl dags att avrunda detta gästbloggande innan det blir en hel uppsats av det, men vi kanske hörs i en gästbloggning igen. Vem vet. Det beror väl på om Kaffehörnan och ni är nöjda med min insats (är ni det?) och om jag har något intressant att komma med. Jag får tacka Krister för att han gav mig både förfrågan och förtroende till detta gästspel. Min egen blogg är inte någon blogg som uppdateras varje dag, det har jag ändå inte tid till. Jag gör inte heller som många andra bloggare och bara skriver massa saker om mig, vad jag har gjort under dagen, vad jag handlat för kläder och mat etc. Det är mer en blogg om musik, film och lite roliga upptåg emellanåt, men om någon vill kika in en stund så är det fritt fram: http://hessleholm.blogspot.com
 
Tack för ordet och glad sommar till Kaffehörnan och alla dess läsare!
/Marcus



signatur kaffehörnan


2011-06-15 | 12:00:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()
1 anna

sV: tack så mycket :)



ja gör de :)

2011-06-15 12:09:11

ja, har gjort det hela veckan haha :) varför är det så då? kra

2011-06-15 12:18:54
3 feztis

Hehe blev ingen tidig kväll som det var tänkt, somnade nog inte förrän 23.30 :/

2011-06-15 16:00:19
4 Marcus

Tjena mannen!

Nu blev jag så klart nyfiken.

Vad för supernice idé har du nu fått?

2011-06-15 21:05:20

Vad kul med gästbloggning!

2011-06-15 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback