Mobbing

Gomorron era skönheter

Dagens första inlägg tillägnar jag tankar om mobbing

Det är sorgligt att det ska få finnas mobbing, att folk gör livet ett helvete för personer.
Kan handla om vad som helst i princip, tjock, fel kläder, tjocka glasögon.


Finns alltid en ledare

Mobbaren är en svag, rädd, tillbakadragen person innerst inne.För att ej visa sin rädsla gör man tvärtom
Skulle ledaren komma ensam utan gänget, då är det inte mycket med han/hon


Vill vara med tuffa gänget
Sitter alltid längst bak i klassrummet
Ledaren ger order om att mobba, hacka på den svaga, han/hon med fula kläder
Sviker man ledaren, får man ej tillhöra tuffa gänget

Skolan

Tyvärr blundar skolan för mobbing, dom är mycket medvetna om problemet,men orkar inte bry sig

Avslutningsvis

Vad blev det av den personen som blev mobbad i skoln dagligen, den person äger ett stort företag med massa anställda. Kanske stor artist som säljer miljoner ex.

Vilken härlig känsla dom möts på stan av en slump, är de inte tuffa Göran som mobbade mig i många år.
Vad blev de av dig föresten - jag lever på soc, frånskiljd far till 5 ungar.
Så tråkigt att höra och myser inombords
Göran säger hörde du hade sålt miljoner ex och snart på världsturné  -  japp de har gått bra för mig.

Det straffar sig alltid att mobbas, enligt mig vore det en självklar regel


signatur kaffehörnan


2011-04-26 | 08:15:00
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (16) Trackbacks ()

Å vad jag hoppades på att Gabriel skulle vunnit Körslaget i går, då hade den halva miljonen gått till "Friends" arbete.

Det är många stackars barn som går till skolan med en klump i magen, det borde inte vara så...

Ha en fin dag!

2011-04-26 09:31:18

SV: Åh tack så jätte mke :)

2011-04-26 09:47:21

Mobbarna är hemska personer men i grund och botten så gör de det för att de själv är så osäkra på sig själva och då får ngn annan stackare ta emot deras osäkerhet....



Barn kan vara så grymma och tyvär såförekommerdet vuxen mobbning med...

2011-04-26 11:14:24

Ja du mobbing finns nästan överallt, konstigt nog med tanke på allt jobb för att stopa den. Har märkt mer och mer att små barns föräldrar inte säger till sina barn som verkligen hoppar på andra barn. Man tycker ju att lär man upp rätt och fel från grunden så borde ju det minska. Men så länge inte alla tar sitt ansvar så kommer mobbningen att fortsetta tråkigt nog.



Tack så mycket :) Man måste ju få ihop någe smarrigt till kaffet ;P

Kram!!!

2011-04-26 12:25:27

Haha ja ser dig allt... Kanske för att ett mail förvarnar mig om dig... ;) Kraam!

2011-04-26 14:45:02
6 Bibbi

Underbara vän !JO det är så där,

stationära datorn har hakat sig

så jag kommer ej åt det som är viktigt :(

Annars är det vardag igen :)

Hoppas du har det bra :) Bamsekramen

2011-04-26 15:08:33
7 Anonym

sv: hehe tack så hemskt mycket :D

2011-04-26 15:41:28

Nope... Fast just nu så trapptränar jag så jag hinner inte riktigt med när du klampar in här... :D Kraam!

2011-04-26 16:01:13
9 lovisa

sv: tack jag gillaren:D

2011-04-26 16:02:01
10 feztis

Usch jag avskyr mobbing av alla dess slag.. tyvärr har jag varit en mobbare själv och även blivit mobbad själv också.. men nu har jag vuxit upp och tar avstånd från mobbing.. försöker stoppa om jag ser eller hör något också!



Det är en underbar dag idag! Så härligt väder! Nytatuerad är jag också (bild i bloggen) så det kan inte bli mycket bättre än såhär haha

2011-04-26 16:07:50
11 yooyo

sv: Tack så mycket för gratulationen :)

2011-04-26 16:18:11

mobbare borde få igen det genom att själva bli mobbade

Sv: tack det gick jättebra hos ögonläkaren

kramar

2011-04-26 20:18:55
13 Ulrika

Det var bra skrivet det där. Har också tänkt på det där med att nån som blivit mobbad som barn kan va en stor artist eller va som helst nu. Vilken härlig känsla att möta mobbaren som det gått mindre bra för...!



Barn idag är så elaka med varandra. Usch vilka hemska saker de kan säga! :-(

2011-04-26 20:40:00

Hej! Såklart det finns slumpmässig mobbning där mobbaren avreagerar sig... Mobbning är annars något långt djupare och mer komplicerat än de flesta inser (eller öppet vill erkänna). Det är inte bara en form av "bråk" utan tro det eller ej, en del av Svensk ideologi. När det gäller mobbning är alltså alltid frågan, talar vi om kulisserna eller om den extremt obekväma verkligheten? Värre än skräckfilm, vågar du läsa? //Morgan Ohlson // Här:

A) http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=15263

B) https://forum.nkmr.org/index.php/topic,1785.0.html

2011-04-26 22:02:42
15 Emilia

Svar: Härligt!

2011-04-26 23:29:12

Ibland är det nog till och med så att den som utsatts för mobbning tvingas bli stark och därmed tar sig längre och bättre fram i livet.

Tyvärr hade vi ju för ett tag sedan ett annat exempel här i närheten, en 12-årig flicka som mobbades så svårt att hon tog sitt liv. Skolan hade INTE agerat trots mängder av samtal från bl a flickans föräldrar. Det var verkligen så många uppseendeväckande omständigheter, om jag inte minns fel blev skolan anmäld. Mobbarnas föräldrar tog i vanlig ordning sina barn i försvar...

Just nu är jag orolig över en 23-årig kille dom försvunnit här i stan, jag känner hans anhöriga och vet vilket helvete de genomgår nu.

Ser tyvärr inte ut som det ska bli en lycklig upplösning på det försvinnandet..



Nu över till något trevligare (?)

En kram från mig till dig ;-)

2011-04-27 08:44:57

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback