Kvinnomisshandel

Denna kommentar kom från Emma Lou mycket tänkvärd sådan

Vet du vad jag tycker om dessa insamlingar? De är toppenbra. MEN, vi skänker väldigt mycket till utlandet, när vi faktiskt har egna problem i det här landet. Varför inte även satsa på våra egna också?

Gå med i min Facebookgrupp och visa att även du stödjer utsatta kvinnor och barn i Sverige

http://www.facebook.com/group.php?gid=116374448378205


Mina funderingar

Hennes kommentar håller jag fullständigt med om till 100 %.
Varför är det alltid Sverige som alltid ska vara så duktiga på att skänka. Så fort det blir en katastrof, vilket land står i spetsen då, gissa 1 gång jo Sverige återigen Sverige


Varför inte detta

Satsa på Sverige istället för utlandet, se till att svenska folket har det bra


Kvinnomisshandel

Kör igång en gala för denna grupp

  
Mina egna bilder, tagna när Mist elver skapade

Så här ser många kvinnor ut dagligen, och utsätts för misshandel
Det synliga rivmärken, slagen, kanske knivskurna, går inte jämföra med den viktigaste delen i misshandeln.
Den mest påtalande är säkerligen den psykiska - att bli misshandlad

De var lite tankar från mig, om detta bekymmer, kommer bli mer tankar vid ett annat tillfälle.

Slutligen 

Ska jag vara ärlig så skäms jag för att vara kille många gånger, när killar misshandlar kvinnor.
Dessa killar skulle bli misshandlade själv och bli våltagna, känna på sin medicin.



signatur kaffehörnan


2010-10-18 | 11:07:09
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()

Nu är jag tillbaka, men det går lite segt och det är svårt att få läsare. allt bra idag? :)

2010-10-18 11:14:41
2 Gohlab

Usch för kvinnomisshandel! Bra att du som man väljer att lyfta upp detta ämne!

2010-10-18 11:33:46

Mycke bra! Helt rätt att fokusera på de problem som vi har NÄRA oss i vardagen hela tiden. Varje dag...

Man skulle behöva skänka en jäkla massa pengar till alla "Kvinnojourer" som drivs ideellt och som ständigt är i behov av pengar. Man kan även behöva skänka kläder till vuxna kvinnor o barn. (blev varse om detta när jag läste Magdalena Graafs biografi) leksaker, saker till tillfälliga hem, sängkläder osv... ALLT...

Men har folk en ANING om detta? Nope, vi ska alltid leda insamlingar till folk på andra sinan jorden.

kram o tack för att du tar upp detta extra.

2010-10-18 13:25:13

Tack vännen , hooppas din helg med var fin ;)

2010-10-18 14:00:15

Mycket tänkvärt inlägg och viktigt! Bilderna på dig ser verkligen verklighetstrogna ut :) Så duktiga de är på Mist. Men dessvärre är det folk som faktiskt blir misshandlade så, hemsk tanke!

2010-10-18 14:06:52

Mycket tänkvärt inlägg och viktigt! Bilderna på dig ser verkligen verklighetstrogna ut :) Så duktiga de är på Mist. Men dessvärre är det folk som faktiskt blir misshandlade så, hemsk tanke!

2010-10-18 14:06:52

men glöm för all del inte att kvinnorna har börjat slå männen också!! det är väl först nu det har börjat erkännas och anmälas! för ingen kille vill väl erkänna att han får stryk av en brud! för att inte tala om den psykiska delen..



läste du mitt mejl igår?

kram

2010-10-18 14:26:48
8 FAAKIE

Det låter jättebra :)

2010-10-18 16:42:32
9 elie

Hej vad gör du :)?

2010-10-18 21:26:20
10 Linn

Kika in mina tävlingar i min blogg, http://linnlagerskog.blogg.se/category/tavlingar.html

2010-10-19 10:35:06

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback