Hunden avlivas

Gokväll er godingar
De har hänt något tragiskt 5 årig flicka biten av en hund.
Vad som utlöst denna händelse är oklart, nu är hunden avlivad.

Vad ska man säga om detta, håller med om en sak, alltid tragiskt när de händer olyckor.

Nu kommer min syn

De är alltid hundens fel, de tycker jag är mycket lustigt egentligen, de är aldrig männinskans fel, klingar de inga klockor
Vi vet hur ungar kan vara, grymma många gånger, bara stormar fram, gör grimaser. Sen tycker alla synd om ungen i detta fall.

Läs artikeln från Aftonbladet.se

Efteråt kom de fram att grinden var öppen



signatur kaffehörnan


2010-05-01 | 22:19:39
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()
1 feztis

Tack så mycket :) Klart det fick vara lite livat, men det var lugnt idag, inget bråk och inget gnäll på något barn som det lätt kan bli annars :)



Jag håller med dig att det inte alltid är hundens fel när något sådant inträffar. Om en hund känner sig trängd så kan den gå till attack och ingen vet hur det var i just det här fallet. Sen är det ju ägarens ansvar att se till att hunden inte rymmer osv..

2010-05-02 18:47:47

Självklart måste man lära sina barn att INTE gå fram till främmande hundar men det är faktiskt inte hundens fel, det är hundägarens

2010-05-02 19:55:44

Men jisses, vad tråkigt. Jag håller med Nattis om att man ska lära sina barn att inte bara gå fram till en främmande hund sådär. Självklart är det inte alltid hundens fel, men åh vad svårt det blev ändå. Jag skulle nog sätta mig emot en avlivning i ett sånt här fall, när man inte riktigt vet vad som utlöste attacken. Dessutom står alla hundägare bakom hundens psyke, hur de uppfostrar vovven. Och då menar jag förstås inte att det är hundägarens fel om hunden trots bra uppfostran bara ballar ur sådär.



SVAR: Jepp, jag ska nog se till att inhandla snyggare möbler än grannarna, men hur det ska gå till, det vetifasen, haha. Det blir nog svårt tror jag, eftersom det var båda våra favoriter.

2010-05-02 20:54:00
4 Yvonne

Tack för den kramen.Ja du ...jag har själv hundar och min mening är att hundar som attackerar helt oprovocerade ska avlivas.Hunden sprang dessutom in till flickan.Jag blev ju själv biten av grannens hund.Som tur är så vände jag ryggen till .Men den bet mej i överarmen.Som hundägare har jag ett stort ansvar att min hund inte går till attack.Den ska säga till men inte bita.Nattikramen!

2010-05-02 22:13:54
5 Pia

Otäckt det där!



Imed jag själv äger en hund som klassas som "mördarhund" (rottweiler) så tycker jag sådant här är tragiskt.

Man skall aldrig lämna hun + barn utan uppsyn.

Barn måste lära sig handskas med djur, de får man klappa men inte bita lr dra på. Där av just många som blir hundbitna.

Sedan kan det vara en understimulerad hund som pga sin lata ägare aldrig får hjärnstimulans och blir agressiv.

Viste du/ni att den rasen som biter mest små barn är Golden retriever, just det en kär familjehund som alla småbarns föräldrar skaffar för de är "snälla" men det lyfts då inte fram i ngr artiklar om barnbitna hundar utan då kommer ngn rottis fram lr ngn amstaf (kallas kamphundae).

Mkt intressant och man blir ju så jävla förbannad på folk som ytrar sig utan att veta.

Det är aldrig djurets fel utan den mänskliga faktorn men det är det ingen som vill tänka på.



Hoppas du haft en kalas söndag!

Kram

2010-05-02 22:15:25
6 Pem

Men de verkar ju alltid vara enklast å trösta sig med de att "allt e hundens fel" å då avlivar man den. För djur kan man göra så med!?!



Önskar daj en go månda K!!!

2010-05-03 01:13:28
7 Pia

Hejsan hoppsan!



Man kan inte komentera inlägget om helkroppsmålning!



Snygg du är i bh och du klär i lila och gult! =)

2010-05-03 08:55:28
8 Pia

Glömde jue..

Gör kaffehörnan reklam för Löfbergs lila! hihihiiii.. Då blir Zoega arg... ;)

2010-05-03 08:56:28
9 Mita

Visst finns det hundar med ostabilt psyke,och anfaller oprovocerat.Men dom är inte många.Ofta är det ju så att hunden kännt sig trängd eller hotad av barnet. Det händer lika ofta att småhundar biter,men det blir inte lika skrämmande och hemskt som när det är en stor hund,och då skrivs det ingenting om det.

Kram vännen!

2010-05-03 22:08:40
10 Gun

Så tragiskt. Jag kan inte mycket alls om hundar, men det kanske kan vara så att det är något fel på vissa hundar, men ofta är det väl ägaren det hänger på.

2010-05-03 22:58:40

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback