Tjejen som glömde leendet

Hej denna Pingstafton
Rubriken kunde vara en bra titel på en bok

Var nere i stan och fikade på ett trevligt fik Maddes, jag hissar och dissar när jag tycker de är uselt och höjer folk, butiker när jag gillar det. Idag blir de verkligen tummen ner för tjejen i kassan. Jag menar ska man stå bakom disken får man vara kundvänlig och ha ett leende, tjejen var kanske prao, spelar ingen roll. Då borde resten av personalen sagt till henne.
Denna tjej skulle vara på ett lager istället, annars är ju Maddes ett trevligt ställe.


Kaffe och räkmacka                                                     Jag var på toa, oj aldrig fel att vara i en guldram

Pingstafton idag innebär en del som gifter sig, och de är ju alltid härligt med bröllop.
Man säger ju alltid älska i nöd och lust, och vara dig trogen. Är inte de överskattat en aning alltså nu för tiden.
Borde man inte piffa till det, ska försöka att vara dig trogen eller som AA vi tar en dag i taget, hej jag heter Kaffehörnan alla medlemmar säger hej Kaffehörnan, och begär ett glas mjölk ha ha.

Jag vill ej vara pessi, men förr gifte folk sig och då var de in i döden som gällde.




signatur kaffehörnan


2010-05-22 | 14:02:52
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()

tack, ja visst var den fin.. =)

2010-05-22 15:48:35
2 feztis

Vad god räkmackan såg ut :)



Det har varit riktigt varmt och skönt idag även om det inte var så soligt :)

2010-05-22 18:38:02
3 Pem

Leendet e viktigt, de e likadant som för mig på mitt jobb. När jag går in till en boende på mitt jobb så kliver jag ju in i deras hem.....å ett leende på läpparna gör de hela många gånger lättare å bättre. Sedan kan jag spotta å spä på utsidan men varje gång jag kliver in så ska de vara ett leende på läpparna!

2010-05-22 20:05:16

Men jisses, faktiskt du, vilken bra boktitel! :-)



SVAR: jaaa, min lillgrabb är så fin, precis som sin storebror! :-)

2010-05-22 20:34:16
5 Pia

Självklart skall all service personal vara vänlig och ha ett leende på läpparna, annars kan de söka sit ett annat jobb som inte har med människor att göra.



Det var ett par som gifte sig nu under Göteborgsvarvet och sprang sedan loppet ihop, tokigt kan man tycka men ändå rätt häftigt!

2010-05-22 20:55:28
6 Patrik

guldramar gillas! :D



sv; jo precis, det är jättekul att klättra på listan men alla småbrudar är ju inte kul liksom XD

nu har jag till och med fixat en bloggmsn så får se hur många som addar XD

2010-05-22 22:11:26
7 M

HIF och Inter vann idag.

Detta var en höjdarens dag.



Får se på måndag om MFF hakar på tåget ;)

2010-05-23 00:23:15
8 Pia

Hur är det med pågen denna söndag morgon?

Räkmacka till frukost? ;)

2010-05-23 11:01:30
9 Em

Helt rätt! Är man i ett serviceyrke får man se till att vara trevlig också.

2010-05-23 12:06:10

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback