Stor eloge till eleverna

Jag fick en fråga av Pem jag kommer nu skriva lite om detta.
Varför blir jag målad, fotar du, är de utbildning.

Sitter modell för Mist elever, de är en otroligt kul erfarenhet
Eleverna fotar mig alltid, jag delar gärna med mig  av bilderna till er
Ja de är för utbildningsyfte, senare blir dom Makeupartister

Jag fick kontakt med Mist förra året, då jag köpte produkter som jag skulle ha en tävling på min blogg.
De ena gav de andra, vips hade Mist chefen på Entré och jag en tävling ihop där man kunde vinna en sminkkurs, sen rullade de på, har fått en jättebra kontakt med Mist, jag stod och titta på förra årets elever när dom målade ansiktsmålning, blev helt tagen så läraren kom fram och pratade. Hon frågade vill du ställa upp som modell någongång oj tänkte jag, men ändå var jag nyfiken. Så nu är jag deras modell, som ni vet många av er så sitter jag även modell för läraren så eleverna får en inblick hur de ska gå till.
Jag är jätte glad att jag får vara med och se deras utveckling senare ska dom ju bli makeupartister kommer säkerligen styla om många kändisar.



Bilder ovan/ klicka så blir dom stora
Bild 2: mall huvud, lägger mellan 6 till 8 lager latex som man duttar på med en svamp och fönar efter varje lager.
Normalt sett gör eleverna själva allt, jag hjälper gärna till under tiden i detta fall fönar jag så håller eleven och duttar på. Nu är inte fallet alltid att modellen hjälper till, men jag är ingen vanlig kille heller.

Bild 3: Latex
Resten av bilderna, kan ni se själva, eleven har skapat.

Info flint
När man ska rulla av den från mallen börjar man ute i kanterna med hjälp av en svamp och puder, så man tar lite o lite, man måste vara försiktig. Blir det fel får man börja om igen.

Jag berömde eleven igår för hennes otroliga jobb.




signatur kaffehörnan


2010-03-30 | 11:13:22
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()

Kram

2010-03-30 12:12:02

God dag vännen! Du är alltid lika tokig du :-)



Må gott!



// Kram

2010-03-30 13:58:50
3 emma

SV; tack så mycket :) jo maten var väldigt god :D allt bra?

2010-03-30 15:32:45
4 Pia

Häftigt med en lila kaffehörnan!

2010-03-30 20:09:48
5 steph

ha en fortsatt trevlig kväll :D

2010-03-30 20:34:53
6 Pia

Jag tror inte man kan svara på en komentar så som på metrobloggen.

Har inte full koll men kolla med Carina hon är duktig på blogg.se

Hon som gjort min design.

http://elladora.blogg.se/

2010-03-31 08:15:21
7 sannof

Häftiga bilder och kul att busa lite.. ha det gött och fin blogg du fått..=)

2010-03-31 09:11:47
8 Pia

Här är det bajs väder med! Regn... =( Hoppas vädret blir bättre nu över påsk!



2010-03-31 14:56:00
9 Pem

Störtskönt!!!

Tack för förklaringen, förstår att du tycker de e skoj!!!

2010-03-31 16:54:42
10 linn

Jag har en make up tävling på bloggen som jag gärna skulle vilja att du är med i :) Jag vill gärna vara med i din chocklad tävling:) men ser inte hela texten ovan, skall man bara länka och lägga upp bilden?m

ha en bra dag!/Linn

2010-03-31 19:42:24

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback