Skånetrafiken var god dröj

Skånetrafiken tankar

Ni har väl knappast missat cirkusen på Skånetrafiken, vet ej hur långt tillbaka man kan gå, men långt är det i alla fall. Jag säger bara problem, problem åter problem. Vi lever ju på 2010 och de har varit vinter och snö i alla år. Tekniken går ju snabbt fram överallt, men på Skånetrafiken har den visst spårat ur. De är ju nästan pinsamt att det ska behöva vara fiasko alltid på vintertid.

Nu är det sommartid och värme, då funkar det inte heller, då är rälsen för het. För några veckor sedan blev det problem med rälsen, så tågen stod still… rälsen hade böjt sig!

Alla säger tänk på miljön låt bilen stanna hemma, åk tåg istället och spara miljön. Ska man gå ut med ett sånt uttalande av Skånetrafiken, säg istället – ta tåget men ha ingen tid att passa, tåget kommer fram när det kommer fram.  Börjar man klockan 7 typ, åk vid 5 så kanske du hinner i tid.


Jag väntar väl ett tag till

Varför ta tåget till Malmö (63kr), och inte veta när eller om man kommer fram. När man kan köra bil för samma pris (4.5milx14kr=63kr) som biljettpriset. Ska jag ställa bilen hemma och utsätta mig för en oviss resa, så får dom allt ta och sänka priserna rejält. Visserligen får man betala parkeringsavgift för bilen, men så mycket skönare och veta att man kommer fram i tid och när man vill hem vet man att det tar en halv timme och inte 2-3-4? timmar.

Om man tar tåget och missar ett viktigt möte, som kanske inte kommer i repris, då höjer vi handen för Skånetrafiken… ÅK MER TÅG.

Tågen kommer i repris, repris, repris…



signatur kaffehörnan


2010-07-12 | 10:46:58
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()

Konstigt att de inte kan värma/kyla rälsen, efter behov? Och ja, priserna är skamligt höga!

Men godmorgon!

2010-07-12 10:52:40
2 Anonym

du e nu med i veckans blogg hos oss, vi återkommer när tävlingen börjar :)

2010-07-12 12:17:16
3 malin

joo, sen har det vart 25+ också så det blev lite jobbigt :D

2010-07-12 14:54:29
4 DONKEN

håller med fullständigt. utöka järnvägen och anställ fler folk, o se för fan till att rälsen klarar både sommar o vinter...!

2010-07-12 15:55:17

Jag åker ganska ofta med tåg eftersom jag har ingen körkort..... allt ofta hör man att tåget är försenade .....varför måste vi åka en timma tidigare bara att komma rätt tid tex till läkare m.m

Man blir så sur .....

Ha det så bra !

Kram

Ps jag saknar dig och dina ord på min sida

2010-07-12 16:01:20

jag har jämnt velat att åka tåg:D

2010-07-12 17:52:01

Ändå har man konstaterat här i Västsverige att; "ÅH om Skånetrafiken hade hand om vår kollekltivtrafik".

Så illa kan det inte vara alltså, eller så är det jävligt illa här!

2010-07-12 20:55:57

4,5x14=63, ? vem betalar bilen , försäkring, bilskatt och slitage ( däck , service , besiktning)

det går inte att bara räkna bensinen, och är det inte så att om tåget är försenat får man tillbaka pengar?sluta rösta på sossarna som inte vill modernisera j-vägen.

2010-07-12 21:48:15

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback