Seriöst alltså

Jag har ju ett samarbete med Mist Stockholm Malmö på Entré, idag är de den sista dagen för denna period att utnyttja vårt erbjudande som är 10 % i butiken när ni säger Kaffehörnan. Så passa på
Nästa period blir trevlig och spännande kan jag säga

Goförmiddag denna regntunga Valborg, men inga konstigheter när de är just valborg.

Nu till något viktigt och beklämmande.

Tågvärdar i all ära, men seriöst alltså, säkert många moment dom ska gå igenom för att klara detta.
Tänkte på en kille för ett tag sedan brukar ropa ut när man närmar sig slutstation, tågtider. Men hallå ska man inte kunna höra vad tågvärdarna säger - i detta fall prata fort, otydlig alla brister tyvärr, jag tycker de är sorgligt.
Ja just de/ chefen såg bara han, han hörde inte han, jag tittade mig omkring, folk titta på varann, tänkte säkert samma




signatur kaffehörnan


2010-04-30 | 09:49:53
Länka detta inlägg Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()
1 Pia

Jag tycker att det är jätte viktigt att folk kan prata svenska och göra sig förstod, så irriterande när man inte förstår oavsett om de pratar fort, sakta, otydligt lr är dåliga på språket.



Jag är ej rasisktiskt med detta imed att jag är finne själv. ;)



Ha en trevlig Valborg!

2010-04-30 11:08:07

Önskar dej en trevlig valborg!!

2010-04-30 12:22:58
3 Yvonne

Tack Önskar dej en trevlig fredag!

Kram!

2010-04-30 13:08:40
4 Em

man kan väl tryggt säga att poängen är borta om man inte förstår vad han säger. :D

2010-04-30 14:51:02
5 Pem

Här i stan så har de sedan några år tillbaka blivit en datoriserad röst som ropar ut hållplatser på bussar å spårvagnar. Ganska bra tycker jag med tanke på att de e ju ofta pratafortare förare, uttalsfelande förare eller utlänska förare som man kanske allt som oftast inte hör eller förstår.

Önska dig en fin Valborgskväll!

2010-04-30 16:18:27

Det underlättar du helt klart om man hör vad de säger :)

Man kan ju sägga det till honom, vänligt, att det var lite svårt att höra vad du sa :)

2010-04-30 18:41:56

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback