Intervjuhörnan nr 2


Andra ut i min intervjuhörna är  Pia



Tjena Pia, hur är läget idag?

Jo tack, allt är kalas fint denna Måndag.
Skall inte klaga, huvudet är upp och fötterna ner.
 
Har du bloggat länge?

Oj, hmmmm.. Jo det har ju varit ett tag nu.
Började blogga i början på 07 men då var det mer som en Rex dagbok där han berättade om sitt liv.
Sedan så lade jag bloggen vilande ett tag och återupptog den senare samma år.
 
Har du bloggar på fler ställen än blogg.se?

Ja, min blogg "kariär" startade jag på freewebs.com, tröttnade efter ett tag imed att sidan bara tjorvade och bytte till blogg.se.
 
Ni satsade på nybygge, vilka fördelar och nackdelar jämfört med vanligt hus?

Fördelarna är många, allt är nytt och fräscht så risken är minimal att ngt går sönder.
Sedan så har min sambos brors husfirma byggt upp huset med så fuskbygge behöver vi inte oroa oss för.
Med ett nybyggt hus så slipper man fastighetsskatten med de första fem åren samt att de andra fem åren betalar man enbart 50%.
Nackdelar med ett nybyggt hus är utsidan, självaste tomten tar tid innan man får den i ordning.
Men självaste Rom byggdes inte heller på en dag, man måste ha tålamod.
 
Är det något i huset du inte är 100 nöjd med i så fall vad?

Ingenting direkt som jag stör mig på men det finns givetvis små detaljer.
Folk som byggt flera hus säger att först med det tredje huset blir man mest nöjd mig, så nu har vi övat på detta och det andra kommer bli bra mkt bättre men den tredje och sista kommer vara vårat slott efter våran stora triss vinst som vi aldrig ngnsin kommer vinna.
Ngt jag verkligen ångrar är att när vi byggde vårat garage som är gjord för en bil är att varför byggde vi inte en för två imed vi hade bygglov till det och så mkt mer hade det ej kostat. Men man lär sig av sina misstag sägs det jue.
 
Vi som följer dig dagligen vet ju att du brnner för hunden, träning, kosten. Vad brinner du mer för?

CHOCKLAD! Jag ären riktig socker råtta. Älskar näst intill allt som har med chocklad att göra.
En het kopp kaffe och riktigt goda chocklad praliner och då är min lycka gjord! =D
 
Vad gör dig arg?

När djur far illa.
Vården som den ser ut idag.
När människor dömer andra människor utan att veta lr känna människan i fråga.
 
Vad har du för klädsmak/musiksmak?

Klädsmak, har jag någon ? Bär det som jag trivs i och tycker är bekvämt. Varken Rex lr träden i skogen bryr sig inte så värst vad jag har på mig. ;)
Fetsblåsan kan tas på ibland, oftast blir det en kjol och ngt snyggt linne till och en kofta lr kavaj.
Jeans älskar jag om de inte klämmer och snart klämmer de inte längre! =)
 
Musik smaken är ROCK! Jag är en rockbrud men givetvis så lyssnar jag på annat med, tex dansband, pop, är väl en all ätare i musik men sån däringa huvudvärks musik (death metal lr vad det heter) klara jag ej av.
 
En Pia mat dag ser ut så här:

Frukost:
Gröt på 1dl gryn + vatten, bär lr frukt
Ägg + danskt rågbröd
 
Mellis:
Banan-mjölk drink med två keso knäckisar
 
Lunch:
Köttfärssås med massa grönsaker och bönor till
 
Mellis:
100g lätt kesella med frukt lr bär
 
Middag:
En lax kotlett + sallad
 
Kvällsmål:
Morötter
 
Tack så jätte mycket över att jag fick äran att få vara med i denna roliga intervju!
 
Ngn blogg som jag vill höja till skyarna är Carinas, hon som gjort min blogg design.
Grymt duktig på blogg design och hon kan behöva lite uppmuntran!

http://www.elladora.blogg.se/



signatur kaffehörnan


2010-04-26 | 12:51:46
Länka detta inlägg Intervjuer Kommentarer (6) Trackbacks ()
1 Carina

Hejsan hoppsan... men vad roligt att bli höjd till skyarna av den gulligaste gumman på jorden.



Jag tackar och niger fint ler



sv: jotack det knallar på ;) Hoppas du har det bra själv!



Sköt om dig.

2010-04-26 14:06:58
2 Pia

Den där Pia ja hon verkar vara en kalas bra tjej! =)



Ha en bra måndag nu pågabit!

2010-04-26 14:09:42

vad smakar kesella egentligen?



sv: visst är det fint att han är brokig? :D Ja, vi tränar för fullt, han är så duktig :)

2010-04-26 19:47:20
4 Pem

Självklart så måste jag kika in till Pia å läsa lite.......

Kram på daj K å ha en god natts sömn!!!

2010-04-26 22:42:22
5 Yvonne

Morn morn!Idag har inte solen kommit än.Får se om den kommer.Kram!

2010-04-27 07:03:43

Trevligt med intervjuer! :)

2010-04-27 11:04:08

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback