Rosengård

Rosengård är väl ett vackert område, händer aldrig något lugnt och skönt
Rosengård är ett stort skämt verkligen, dom kan sätta sin stämpel på kartan, ännu en gång har de bevisats, är vi förvånade egentligen över detta utspel ?????? några månader utan bränder, har väl fått ungarna på pyrro tankar, ångesten blev för stor och trycket hårt. Stenkastning mot brandmän,polis, är ju vardagsmat nu för tiden.
Hur är man skapt om man kastar sten på räddningspersonal, en hypotes / ungjävelens förälder ligger svårt skadad på en bår räddningspersonalen jobbar febrilt, ungen kastar glatt sten, far och son får ögonkontakt.
Vad tänker fadern på när han ligger där, aaa min son du kastar ju inte sten. Vilka känslor tror ni ungen har i de ögonblicket.
Er fantasi kan flöda, personligen aldrig haft och kommer aldrig att ha känslor.


Vissa föräldrar är stolta över sina ungar, då dom blir modeller, Vd, startar upp ett företag.
Sen har vi dessa färäldrar som får höra sina ungar kastar sten och bilbränder, min tanke du får 100 kr köp pizza håll dig borta ikväll. Ligga runt och skaffa ungar kan dom göra, men ta ansvar och uppfostra dom så pinsamt

Läs lite mer Lokaltidningen.se Här

signatur kaffehörnan


2010-04-29 | 09:59:47
Länka detta inlägg Kommentarer (6) Trackbacks ()
1 sannof

Jätte trist att det inte finna vuxna förebilder för sådana barn.. hjärtskärande .. Alla barn borde få familjetrygghet och kärlek...=)

2010-04-29 10:12:02

Jag tittar bara in för att önska dig en trevlig helg.

2010-04-29 10:41:10
3 erie

Ha en underbar helg ! Kram

2010-04-29 10:43:53

Ja, fy VALE! Jag blir tokig på det där!! "Barndomshyss" är en sak, men att tända eld och hota och kasta sten på brandmän är inte friskt! Vad fasen har gått fel??

Det märkliga är att det finns "körkort" för att få skaffa hund, men barn? Det kan vem som helst skaffa precis som du säger. Det är så tragiskt att man vill gråta. Rosengård kommer bli Övergivet av samhället snart om inget görs...

hoppas på mirakel. kram

2010-04-29 11:35:35
5 Pia

Håller med Sannof.



Tragiskt är det och föräldrarna inte mina barn nää de gör inget dumt.. Lr hur.. I de lugnaste vatten, simmar de fulaste fiskarna! ;)



Hoppas du har en fin fin torsdag!

2010-04-29 11:38:41
6 Em

Jag hinner inte följa din länk och läsa, men att barn av arbetslösa föräldrar, föräldrar med en bakgrund som gör att de mår dåligt, far illa och blir knappast bra människor själva. Skall vi ta in invandrare (jag vågar säga detta, för jag är anti-rasist och försöker allt jag kan att bli av med eventuella fördomar mot andra kulturer) så MÅSTE vi lära de svenska och se till att de blir integrerade, annars får vi såna här problem.



Ett mycket viktigt ämne, bra inlägg!!

2010-04-29 15:24:41

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback