Intervju med Emma Lou

Först ut i min intervjuhörna är  Emma Lou

Hej Emma-Lou, hur är läget med dig?

Det är fint här, tack! :-)

 

Hur länge har du bloggat?

Sedan juni 2007.

 

Märkte du någon skillnad när du lämnade Metrobloggen?

Utformning av bilder och text blir mycket bättre på Myshowroom än Metrobloggen. Dessutom kan jag kategorisera blogginläggen och fixa med snyggare design. Dock tappade jag många läsare då jag bytte blogghotell (från 14000 i veckan till 1400), eftersom vissa Metrobloggare ansåg att jag svek dem. Med råga på allt, så ligger inte Myshowroom bra till på blogglistor just för att de inte gör så mycket reklam för sin portal. I dagsläget har jag dock bättre statistik vad det gäller sidvisningar och unika besökare, men det är fortfarande en bit kvar att jobba på.

 

Vilken sorts bloggare är du, alltså vilken inriktning?

Jag bloggar om barnen, barnmat, nyttiga matrecept för vuxna, allmänna tips, hår och skönhet, hemmagjorda skönhetsrecept, vardagsbestyr, pyssel med barnen, frisyrer steg för steg att göra hemma, produktrecensioner ämnade för barn, produktrecensioner inom skönhet och så vidare. Jisses, listan kan verkligen göras lång, haha :-P

 

Hur mycket tid lägger du på bloggen?

Ett par timmar per dygn.

 

Kommer du gå tillbaka som frisör när barnen blir större?

Nej, men jag kommer fortsätta att klippa, styla och frisera familj, släkt, vänner och bekanta.

 

Vad menas med att du är journalistdiplomerad? Och kan du berätta lite mer om den utbildningen?

Jag har via Poppius journalistskola i Stockholm, gjort mig förtjänt av deras diplom i praktisk journalistik. Jag pluggade på en intensiv nivå under tre terminer (grundkurs, reportage och Indesign). Utbildningen var inte gratis utan kostade mig ett femsiffrigt belopp, men helt klart värd varenda slant.

 

Har du klippt/stylat någon kändis?

Ja, faktiskt. Fast han var inte känd då, haha. Det var när han flyttade till Turkiet som han blev såpakändis :-)

 

Du har många tävlingar i bloggen och olika samarbeten med företag. Kontaktade de dig - om ja, hur kändes det i så fall. Har du kontaktat företag för ev. samarbete?

Jag har tidigare kontaktat somliga företag för eventuell sponsring gällande tävlingar. I dagsläget blir jag titt som tätt kontaktad av diverse företag, vilket känns väldigt bra då de anser att jag har kompetens för att bedöma frisörprodukter som exempel.

 

Vilka mål har du med bloggen?

Först och främst för att skriva av mig, men även för att dokumentera vardagen för att kunna blicka tillbaka. Dessutom är det många vänner och släktingar som gärna uppdaterar vår vardag då de bor långt ifrån oss. Jag har även fått flera goda vänner genom bloggsfären och är öppen för att knyta fler kontakter. Dessutom är bloggen en bra merit för min del, inför framtida jobb inom journalistiken.

 

Till sist Emma-Lou, - nu får du göra reklam för intervjun på din blogg.

Självklart kommer jag att länka till denna intervju! :-)

 

Har du något du vill tillägga, får du gärna göra det.

Kaffehörnan är bäst! :-)

Jag får tacka Emma Lou för denna intervju, roligt de fanns intresse, självklart kommer intervju nr 2 att dyka upp.



signatur kaffehörnan


2010-04-19 | 17:38:25
Länka detta inlägg Intervjuer Kommentarer (12) Trackbacks ()
1 Pem

De e alltid kul å lära känna människan bakom bloggen lite mer. Å de känner jag att de gjorde man här, jag läser ju dagligen Emma-Lou`s blogg men detta ger en mer kött på benen!

2010-04-19 18:43:05
2 Veiken

Vilken kul idé med intervjuer. Roligt att läsa om Emma-Lou.Kram

2010-04-19 19:57:01
3 feztis

Vad kul med en intervju :)



Ja, idag var det riktigt skönt ute!

2010-04-19 20:23:54
4 Pia

Det var kul att läsa om Emma-Lou!



Får kika in i hennse blogg! =)

2010-04-19 20:37:08

Bra intervju! Ett kul inslag i bloggen/kram

2010-04-19 21:27:05
6 Mita

Jag har varit inne hos henne tidigare,men nu var det ett tag sen,skäms på mig.

Kanon fin intervjuv,bra jobbet.

Kramiz!

2010-04-19 22:14:15

Wiie!

2010-04-19 22:25:31
8 Ingrid

det stämmer bra det :) just nu leder de med 3-0, och det är inte så mycket tid kvar. Så de vinner nog! Då blir det lyckligt här hemma haha.. Hoppas du haft en bra dag!

2010-04-19 22:42:49

Kul idé.=) Roligt att läsa intervjun med Emma-Lou eftersom jag faktiskt brukar läsa hennes blogg.

2010-04-19 22:50:37

Hoho, nu ligger videobloggen ute rädd

2010-04-19 23:48:31

Hihi, lite pirrigt allt. Är totalt första gången jag videobloggar och jag tog bara klippet en gång, så inget inövat, haha.

2010-04-20 00:08:29
12 Yvonne

Morn morn! Kul ide med interjuver..De arbetade hela dan igår och blev färdiga.Kram!

2010-04-20 09:42:35

Kommentera inlägget här:

Men glöm inte att kika in dessa vinnare: Hjartebarnsmamman | Kenneth


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback